A little girl with big dreams

Jag har alltid varit rädd för drömmar, aldrig trott att jag kunde uppfylla dem eller nå dem. Men min syn om det har ändrats ganska mycket dom senaste åren. Allt började nog när min farfar gick bort, han hade så stora drömmar och han kämpade så hårt för att komma dit. Det inspirerade mig så mycket, det fick mig att vilja nå mina drömmar också. För han hade upplevt så mycket i sitt liv, han hade nått så många drömmar i sitt liv. När jag är gammal vill jag sitta och säga så också, jag vill kunna säga att jag är stolt med det jag gjort. Och jag vet att jag kommer det. Jag har stora drömmar, jag vill göra saker som får mig glad. Jag känner att så många människor är rädd för att just drömma stort. Kanske för att någon annan säger det, eller för att dom själv tror det. Det är så synd i mina ögon för  att jag vet att många i 30års åldern sitter hemma och har supit bort halva livet eller gjort allmänt dumma saker. När dom kunde ha varit ute och haft kul och kämpat dit dom vill komma. Nåt som verkligen har hjälpt mig med motivationen är mål, eller att längta till något. Då går iallafall min vardag bättre, och om man känner att man inte har nåt att längta efter så får man leta helt enkelt. Eller skaffa sig något att drömma om. Som jag just nu, jag ser fram emot att börja skolan så jag kan visa alla som någonsin tvekat på mig att jag KAN för det vet jag. Jag har gått en långt bit på vägen, men inte hela. Skolan kommer bli min största prioritering det här året. För det är inte många år tills jag börjar gymnasiet, det är inte många år tills jag kommer se tillbaka på allting jag gjort och tänkt på det jag kunde gjort bättre. Och så vill jag inte att det ska vara. Men ja, jag är skiträdd att jag ska klanta till det. Inte direkt så att det inte hänt förr. Och det skrämmer mig, men det skulle skrämma mig ännu mer att tänka på allt jag kunde gjort. Vad är era drömmer och mål? Skulle vara jättekul om ni vela dela med er.

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Riktigt bra text Klara!
Tänker precis lika som dig, man lever bara en gång och den gången ska man kämpa för de man verkligen vill.

2013-08-22 @ 21:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0