Något som jag verkligen uppskattar är människor som är sig själva, no matter vad andra folk tycker och tänker om det. Folk som kliver ut ur sin comfort zone bara för att kunna vara den människa dom trivs bäst med att vara. Folk som inte tar på sig ett kilo smink bara för att det inte är dom eller folk som gör det för att det är dom. Någon som går ut genom dörren med sin personliga stil, det tycker jag är skitcoolt. Visst kanske folk kollar, visst kanske folk viskar. Och just då kan det vara sjukt svårt att känna sig peppad. Men jag lovar er, i slutet av dagen är NI den enda som behöver vara nöjd med sig själv. NI är den enda som kommer få vara med er varje sekund. Inte tjejen som sa att du hade ful stil eller killen som skrattade.
 
Dagens samhälle är uppbyggt i grupper tyvärr, tjejerna och killarna som vänder kappan efter vinden. Som snackar skit om hon eller han ena dagen och är bästis med dom dagen efter, som dricker eller röker för att andra gör det. Sen dom som är lite både och, som är sig själv inte helt och ändrar sig beroende på vilka dom hänger med. Sen är det dom som är sig själva dag och natt, som går ut på gatan och don't give a shit om vad folk säger. Saken är den att hon eller han jag nämnde i någon av dom här kategorierna kanske inte riktigt vågar. För att självrespekten inte duger till alla gånger och det tycker jag är synd.
 
Det finns så galet många olika personligheter där ute som kanske aldrig kommer få synas för dom är rädda att synas för mycket. Dom är rädda för vad kompisarna, familjen och pojk/flickvännen ska tycka. Eller tillochmed den där främlingen på instagram ska tycka. Och varför är det så? För att vi blir lärda från första steget vi tar att allt kretsar om vad man har för märke på kläderna eller vilka man är kompis med. Men nejnejnej, det låter så fel. Nu säger jag inte att jag är perfekt, absolut inte. Jag kanske inte är tjejen alla killar vill ha, men jag är inte tjejen alla killar har haft. Alla kanske inte vill vara min kompis, men jag går inte och hänger med folk som backstabbar mig direkt efter vi varit med varandra. Folk kanske sprider rykten, bitchblickar mig i skolan och har förutfattade meningar. Men vet ni vad? JAG BRYR MIG EJ.
 
För jag vet vem jag är, mina vänner vet vem jag är och min familj vet vem jag är. Skitsamma om någon som inte ens känner mig tror saker som inte är sant. Jag vill inte ha med sånna personer att göra ändå. För ingen sån människa kan ge mig några fördelar. Ingen sån människa kan trycka ner mig. Om ni själv vet att ni inte är er själva just nu, snälla börja med det. Ni behöver inte ta ett jättesteg direkt, men iallafall börja jobba på det. För om du inte är dig själv hur ska andra veta hur du är? Hur ska du få reda på om folk gillar dig för ditt äkta jag? Skit i alla falska bitches som kommer lämna, var för upptagen med folk som stannar. Om du inte vet vem du är, vänta ett tag, och när du få reda på det. Var dig själv. Perfektion i mina ögon är när man är sig själv, inte sätter upp en fasad för att vara omtyckt. Ha respekt för andra, men mest av allt. Ha respekt för dig själv.
 
 

Kommentarer
Postat av: Axel123:*

din blogg är awesome omg!
sitter å läser samma inlägg om å om igen jag älskar verkligen den. fågel1234246!"#¤R RWT DFGDGH

2013-12-18 @ 21:45:49
URL: http://klarabieber.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0