Do NEVER judge a book by it's cover!

Jag kände bara att jag var tvungen att skriva det här inlägget, som ni kanske såg på rubriken handlar det om att man ALDRIG någonsin dömma en människa efter hur den ser ut.
Det finns nåt vackert med varje människa, något speciellt som är underbart, man kanske får leta men man kommer att hitta. Och nu menar jag utseendet, inte personligheten.
Det är så himla många som dömmer folk efter hur deras utsida är, istället för att ens försöka ge insidan en chans att lysa.
Det är något jag aldrig ens skulle tänka mig att göra, nej jag tycker kanske inte att varje människa man ser på stan exp är jättevacker, typ en supermodell eller nåt.
Men jag skulle aldrig någonsin dömma en människa från hur den ser ut, jag tar mig istället tid för att lära känna människan.
Ja visst har jag kanske kollat lite extra på någon på stan som inte ser ut som nån annan, men det ångrar jag så mycket nu, för jag VET att man inte kan se en människas personlighet genom att kolla på ytan.
Jag har själv blivit kallad ful, blek och tjock, men jag tycker att om man inte har något snällt att säga ska man hålla käften.
Nej jag är inte världens finaste eller smalaste människa, men ingen är perfekt!
Men det viktigaste för mig är personligheten, och att en person är snäll och rättvis.
Ett bra exempel är Susan boyle, en kvinna som folk inte tyckte såg nå bra ut men jävlar vilken vacker röst hon hade, helt amazing!
Hon vann hela tävlingen hon deltog i, och folk blev verkligen chockade över hur duktig hon var.
På utsidan ser man hur en människa ser ut, men på insidan ser man hur en människa är.
Det finns ingen chans i världen att utsidan är viktigast, för med en fin insida blir man vacker.
Däremot om man har en fin utsida men en ful insida blir dom enligt mig fula som stryk pga attityden.
Hur jag helt random kom på att skriva detta inlägg var ---> http://www.youtube.com/watch?v=7knUFWY2P44 <--- den här videon, jag satt bokstavligen och grinade, tårarna bara sprutade.
Det är sååå sjukt hur en människa kan ändras i någons ögon om dom får lära sig känna personen och upptäcka deras insida, på både dåliga och bra sätt.
Det blev ett ganska långt inlägg, men detta var bara min åsikt och alla får väl tycka som dom vill, men enligt mig ska man aldrig dömma hunden efter håren.
Det finns ett jättebra citat ''Don't judge anyone before you've walked a mile in their shoes'' och det är så bra sagt.
Ha det bra nu alla bloggläsare, och glöm inte att ni är vackra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0