Då och nu...

 
Nu hade jag tänkt att skriva lite om mitt liv eller vad man ska säga.
För några år sedan var jag en osäker liten tjej som inte riktigt tyckte hon passade in, hon tyckte inte hon var som alla andra.
Jag hade inte så många vänner och det var inte lätt att hitta någon att vara med på rasterna i skolan.
Nu har det gått några år och jag är mycket mer säker i mig själv. Jag vet vem jag är och jag vet att jag vill vara den personen jag är.
Jag låter inte folk trycka ner mig för att dom inte tycker jag ser bra ut eller att jag inte gillar samma saker som dom, jag har lärt mig att det inte spelar någon roll vad andra tycker för om man tror på sig själv är allt möjligt.
Den osäkra tjejen jag en gång var, det är fortfarande svårt att tänka tillbaka på det för jag var väldigt ledsen just då.
För dom flesta andra tjejerna var det viktigaste vem man satt bredvid på lunchen eller den man skulle vara med efter skolan.
Jag försökte passa in och låtsas tycka om samma saker men det tog mig till en punkt där jag förstod att jag inte kommer komma någon vart här i livet om jag ska låtsas vara som dom, för jag visste att jag kunde bättre, jag visste att jag innerst inne inte var en ytlig människa.
Nu så bryr jag mig inte alls om hur andra människor ser ut, har dom ett bra hjärta är dom välkommen att vara min  vän.
Utan min familj och riktiga vänner hade jag inte insett det här, då hade jag kanske fortfarande varit den osäkra tjejen.
Men istället ställde jag mig framför spegeln och sa '' Klara du vet att du är bättre än dom, du vet att du är en bra människa ''.
Jag slutade vara vänner med alla dom där ytliga människorna och började vara med folk som gjorde mig glada, jag började vara med folk som fick mig att känna mig att jag duger som jag är och att jag inte behöver ändra mig.
Jag har många gånger varit med om att folk kan börja säga massa elaka saker för att dom där personerna ljuger om mig, men vet ni vad, ni kan inte trycka ner mig, ni gör mig en tjänst faktiskt för jag märker vilka som är mina äkta vänner och vilka som är falska och tror på er.
Och till alla er som är osäkra på er själva, ställ er framför spegeln och säg till er själva att ni är bra som ni är, att ni inte behöver trycka ner andra för att känna er värda något, för ni är underbara, ni är lika mycket värda som alla andra.
Tänk på att ni kan göra någons dag genom att bara le eller ge en kram.
För ni kan inte ändra erat förflutna men ni kan välja eran framtid.
Det var bara det jag tänkte säga, gör aldrig samma misstag som jag, var er själva istället.
Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Helin Sherif

Hej !

Fin blogg, kolla in min som vill att just du går in och lämnar en kommentar om du vill att jag ska starta en tävling ;)
TACKSAM FÖR KOMMENTAR ;)

2013-01-07 @ 17:37:11
URL: http://helinsherif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0