Tips på bra sminkprodukter!

Foundation:
Fit me foundationen är perfekt för folk som inte behöver täcka så mycket, eller som vill ha en lite mer naturlig look, när jag har på mig den känns det knappt som om jag har foundation och min hy lyser igenom på ett fint sätt, den finns även i jättemånga färger att välja mellan ( dom har även fit me concealer, puder och rouge ) och det finns att köpa på Kicks, Cubus osv...
 
Om ni vill ha en foundation som täcker lite mer så är Infallible jättebra, min mamma använde den förr och den täckte jättebra den finns på Kicks osv...
 
Mascara:
Om ni vill ha en mascara som separerar ögonfransarna mycket så rekommenderar jag H&M's mascara, den är billig och separerar fransarna jättebra men den ger inte så mycket volym.
 
Om ni vill ha en som ger en lite mer ''dramatisk'' look så är Big Bold mascara jättebra, borsten är stor och ger mycket volym och det är en av mascarorna jag använder, den finns på Maxi Ica, Kicks osv...
 
Läppstift:
Mitt favoritmärke är definitivt Mac på läppstift, jag har dock bara Nicki Minajs läppstift därifrån men det är så jäkla bra, Mac har såååå fina färger och läppstiftet är på läpparna jättelänge och går inte bort efter några minuter, det är dock dyrt (200 kr för ett läppstift) men dom är sååå bra, det finns på kicks...
 
 
Om man vill ha en LITE billigare variant så är Colour Elixir läppstiften ifrån Max Factor jättebra, dom har superfina färger och kostar runt 125 kr på Kicks...
 
Eyeliner:
Om man vill ha en penneyeliner är min favorit Infallible Eyeliner ifrån Loréal Paris, det är som en penna typ som man kan sudda ut, finns på bland annat Kicks...
 
Om man vill ha en Liquid Eyeliner så är H&M's Liquid penna jättebra.
 
Ögonskuggor:
Min absoluta favorit måste vara Viva La Divas ögonskuggepalletter, dom har såå fina färger och är jättebra pigment i dom, finns att köpa på Åhlens...
 
En till av mina favoriter är H&M's ögonskuggor, dom har jättefina färger och dom är jättebra, min favorit är NUDES...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0