Beauty isn't a size.

Hej sötisar, förlåt att jag har varit borta från bloggen ett tag men jag har varit förkyld och är fortfarande men jag vill verkligen skriva detta inlägg. Det handlar om vikt och sånt. Har märkt att det är riktigt många människor som klankar ner på andra för att dom inte har den kroppsformen dom gillar, både överviktiga och underviktiga (heter det så?) blir utsatta för elaka ord och kränkningar väldigt ofta. Sen är det riktigt mycket dubbelmoral från vissa som säger att man aldrig ska säga nåt mot nån människa men på fritiden så sitter dom och skriver elaka saker på Facebook och Instagram. Själv hade jag viktproblem i några år, kanske två eller tre. Och jag blev riktigt less på att folk alltid skulle klaga på att jag hade så smala handleder eller vägde så lite. Jag var rädd att sätta i halsen, ni kan tycka att det låter konstigt men hade en klump i magen varje gång jag tog en ny tugga. Det händer då och då ibland nu också faktiskt. Min poäng är att det är riktigt många folk nu som säger massa saker för att trycka ner andra. Just den personen ni skrattade åt för att hon eller han hade tajta kläder var modig nog att sätta på sig dom. Eller just den personen ni kallade smal och äcklig är modig nog att visa sig i bikini. Folk blir svagare och svagare, och man ser osäkra människor mer och mer. Själv så tycker jag att det är grymt modigt av folk att vara sig själv, att kanske vara lite mullig och inte tvinga sig att gå och träna eller spy upp all mat för att andra vill det. Eller dom som är lite smalare som inte går och trycker i sig en massa mat för att gå upp i vikt för att göra andra nöjda. Visst det kanske inte är bra eller hälsosamt att vara överviktig, men vem bestämmer vad som är vackert eller inte? Den överviktiga kanske tar mediciner som gör så att h*n går upp i vikt, och den undernärda kanske har en sjukdom som gör att h*n går ner i vikt. Enligt mig är alla lika fina, och jag tycker att det är så otroligt bra gjort av dom som vågar vara sig själv no matter what. Även om någon storbloggare sitter och skriver this or that. Och till er som är osäkra, jag har varit där. Jag vet att det är otroligt smärtsamt att höra vad vissa folk trycker ur sig. Jag har hört att jag inte ser ut som en pinne direkt eller att jag gör det. För mig spelar det ingen roll, för jag har lärt mig att acceptera mig själv, och jag vet att det finns minst en människa som accepterar den med viktproblem eller inte. Jag accepterar det och tycker att alla är vackra vilken storlek man än har på kläderna eller midjemåttet. För om man lär sig att acceptera sig själv så kan ingen få sig att känna sig dålig, jag vet att alla klarar det om dom kämpar. Tror på er, och älskar er vilken storlek ni än har bara ni är snäll mot andra, mig och er själva. Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0