BElieve in YOUrself

Det är en sak jag har lärt mig här i livet, det viktigaste som finns. Det handlar inte om att diska, tvätta eller städa mitt rum. Det är nåt så mycket mer betydelsefullt. Det kan ändra en människa, det har ändrat mig. Det handlar om att tro på sig själv, att förstå att man kan lyckas och komma långt. Självklart är det en lång resa, men så viktig. Många stöttar mobbing för att dom tror att det gör en människa starkare, men jag stöttar människor som blir mobbade att känna sig starkare. Att inte under hela perioden dom blir nedtryckta se sig själv som ett offer. Utan att se sig själv annorlunda, på ett bra sätt. Att inse att vad som än händer, så är dom värda lika mycket. Jag har varit där, jag vet hur skadad man blir psykiskt. Jag vet att det finns kvällar av tårar med en känsla av att det aldrig ska sluta. Men vet ni vad? Det kommer sluta. Har svårt att säga att ni måste tro på mig, för helt ärligt så skulle jag inte tro på det om nån sa det till mig när jag var utsatt. Men jag kan säga en sak, och det är att ni kommer komma så mycket längre än dom som sårar er och skapar ärr som aldrig kommer gå bort. Dom skadar en människas självkänsla, kanske ta bort den helt. Man kommer ingen vart i livet om man ska göra en annans dåligt. Om man ska gå långt så måste man tro på sig själv. Man måste veta att man kan. Ja, det har jag lärt mig. Det kommer alltid finnas något eller någon som försöker trycka ner en, det är då man själv måste hålla sig på toppen genom att vara sig själv och ingen annan. Glöm aldrig det, ni är speciella på ett bra sätt. När man har fått nog, så måste man till slut sätta ner foten. Säga att det inte är okej. Det finns så många människor där ute som tror på er, jag tror på er. Det enda som saknas är att ni tror på er själva. ♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0