♡10 Skönhetstips♡

1. Tvätta ansiktet på morgonen före sminket och innan du går och lägger dig.
 
2. Försök få tid åtmindstonde en gång i månaden att ta ett lång bad med tända ljus och massa skönhetsbehandlingar, ansiktsmask, smörj in dig med en bodybutter som luktar gott, ha hårinpackning, måla naglarna osv.
 
3. Ta bort sminket NOGA och smörj in ansiktet med ansiktskräm.
 
4. Vill du få större ögon? Ta vit eyeliner på vattenlinjen.
 
5. Letar du efter bra men billigt smink? Då tycker jag att H&M är bra, själv använder jag en ögonbrynspenna och ibland eyeliner därifrån.
 

6. Lägg en sked i frysen under natten och på morgonen dagen efter så ta ur den ur frysen och håll under dina ögon i minst en minut, voila dina mörka ringar är så gott som borta.

 

7. Använd ALLTID baslack om du ska måla naglarna, annars kan dom bli missfärgade.

 

8. Vill ni ha jättefina naglar utan att anstränga er särskilt myket? Isåntfall föredrar jag Caviar nails, det är små små pärlor och ett färgat nagellack i en förpackning, och det är bara att måla på nagellacket och sen trycka på pärlorna, inte särskilt komplicerat men riktigt fint.

 

9. Har du problem med trötta ögon? Ta en ljus ögonskugga och highlighta under brynen och ta i ögonvrån.

 

10. Tycker du att det är svårt med flytande eyeliner? Själv gör jag det och därför när jag väl använder eyeliner så har jag en ''flytande'' eyeliner i pennform, det är liksom som en tuschpenna, har även hörtatt gel-liners är bra.

 


Kommentarer
Postat av: Mikxki

Bra tips :)

2013-03-23 @ 17:26:16
URL: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0