Good friends are like stars, you don't always see them, but you know that they're always there.

Ett av dom sakerna jag är så glad att jag har i mitt liv är äkta vänner. Folk som inte dömmer mig, folk som inte går efter rykten. Jag är så glad att jag har vänner som är så. Vänner som älskar mig och jag älskar tillbaka. Ni kanske vet eller kanske inte men förr hade jag lite problem med vänner och sånt. Ja det är klart att jag är ensam ibland nu också då och då men det är så mycket bättre. En person jag verkligen ser upp till är Diana. Henne har jag känt i ungefär ett år, nej inte så länge men det är sjukt hur mycket hon betyder. Det började med att jag frågade henne nåt på Facebook, sen fortsatte vi att prata och skypa och massa sånt. Jag kommer ihåg när hon hade spillt ris i sin cola och trodde att det var larver, jag kommer ihåg att hennes favoritlåt var Skinny love. Det är så jag vill att det ska vara, jag vill känna mina vänner, jag vill veta vem dom är. Även dom dåliga sakerna, för det bevisar bara att dom är människor. Diana är en sån person som kan vara jätteledsen, men ändå göra allt för att få dom runt omkring henne att må bra. Alltid när jag är ledsen finns hon där, hon behöver inte göra mycket, bara visa att hon är där och det är exakt vad hon gör. Min mamma och pappa har lärt mig en sak, och det är att behålla sina speciella vänner. Sånna människor som får en att må bra i hjärtat. Och det tänker jag göra, jag har förlorat så många vänner den senaste tiden, vi har vuxit ifrån varandra eller så har elaka ord kommit fram. Och det är folk som Diana som får mig att inte bry mig om sånt, det är folk som henne som tar fram det bra ur det dåliga och kan sätta ett leende på mina läppar. En annan vän som betyder sjukt mycket är Sherin, hon är amazing. Lika så som Diana finns hon där, stöttar och får mig att känna mig värd nånting. Dom är inte bara där för att få hjälp när dom behöver eller när jag har det bra, utan dom finns där i dåliga stunder också ''False friends are like shadows, they follow you into the light but leave you in the dark''. Dom är inte rädda att säga vad dom tycker, så jag vet att jag alltid litar på dem. Sen finns det såklart hur många andra som helst också, och dom vet vilka dom är. Sen har jag även min underbara bästa familj. Dem har uppfostrat mig och lärt mig rätt och fel, vi har även rykt ihop ibland såklart. Men det spelar ingen roll, för jag vet att jag alltid kan räkna med dem. Jag älskar er, ni är värd så mycket. Och till er falska vänner : Jag är glad att ni inte finns i mitt liv mer, så tack för att visa vilka ni är på riktigt. En sak har jag lärt mig och det är att man kan ha hur mycket pengar som helst, men om man har förlorat sina vänner är man fattig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0