Sol, äntligen sol

Hej mina guldklimpar. Ungefär vid 14.00 kom jag hem från skolan, sen dess har jag bara vilat lite. Idag är det sol, värsta miraklet haha. Hela veckan här jag bor har det varit grått och trist. Men sen blir det helg och då blir även solen glad verkar det som. Vi fick se provbetygen för So (Geografi) idag och jag fick B, trodde allvarligt att jag skulle få E eller F. Så vart lite stolt över mig själv igen, sist vi fick betygen som även var våra första så blev jag hur besviken som helst verkligen. Har ju haft problem med frånvaro, tagit massa olika prov hos läkaren och sjukhusen men jag är inte allvarligt sjuk eller vad man ska säga. Men nu på våren och sommaren så mår jag alltid mycket bättre. Så jag har varit där mer än förr och jag är faktiskt stolt över mig själv, och även stolt över att kunna erkänna det. Jag kämpade på och det blev bättre, jag tycker även att jag sköter mig bra på lektionerna och pratar inte när läraren pratar eller säger onödiga saker. Jag får faktiskt nästan aldrig skäll av lärarna, men det är väl för att jag inte käftar emot och sånt. Haha nog om det, idag i skolan blev det tyvärr bråk. Det är det värsta jag vet, att såra människor men jag kan inte bara stå där och låtsas som ingenting när jag får höra att just en person som jag står väldigt nära har snackat skit om mig. Jag blev ju mobbad förr och därför reagerar jag väldigt starkt, samma om någon snackar skit om en främling. För jag vet hur det känns att känna sig annorlunda och får höra en jäkla massa struntprat bakom ryggen. Men det är ett viktigt ämne tycker jag, och på tal om det så tog jag mig tid igår på kvällen och kollade på ''Cyberbullied'' om den heter så, tror det. Men det skärde verkligen i mitt hjärta av att se den, men det är verkligen ett tips för att folk som mobbar och ser den kanske får en riktig tankeställare. Nu ska jag byta till shorts och linne, sen ta lite ''Hawaiian tropic tanning oil'' och gå ut, har skitsvårt att bli brun, haha är sjukt avundsjuk på min syrra och pappa som blir jättebruna lätt. Men alla är fina right?
Bloggar mer senare, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0