Det är inte okej

Ett ord som sätter igång mycket tankar. Något som dom flest varit med om även om man är medveten om det eller inte. Jag vet att jag har varit med om det, ganska mycket faktiskt. Ett exempel är väl att det var några som hade sagt att jag var ''depp''. Och om någon av er som läser detta nu har kallat mig det, eller någon annan det vill jag bara säga en sak till. Ni vet inget om mig eller mitt liv, ni vet inget om saker som jag har fått gå igenom. Folk som har försökt trycka ner mig, någon jag inte ens känner har kommit fram till mig och ropat sånna hemska saker. Många såkallade vänner har lämnat mig bara för att dom har hört någon säga saker som är allt annat än sanning.
 
Några små ord kan betyda så mycket. Det kan bryta ner en människa totalt. Man kan gå från toppen till botten på sån liten tid. Jag vet, för jag har varit där. Jag kämpade varje dag, men det bröt ner mig. Jag vill inte att det här inlägget ska handla om mig. Utan jag vill att det ska gå ut till alla er som sitter där bakom skärmen, ni kanske är utsatt, känner någon som är utsatt, eller utsätter någon. Jag ser så mycket varje dag, mest på internet. Folk som har mage till att sitta där och klanka ner på en människas liv. Någon dom inte ens har träffat, någon dom inte ens har tagit sin tid att prata med.
 
Mobbing, utfrysning, fördomar och allt som hör till är något som verkligen gör mig ledsen. Och om ni som jag är trött på att se människor försöka trycka ner andra, så vill jag att ni sätter ner foten. Även om det är för er själva, eller någon ni ser ute på gatan. Man vet aldrig hur tufft en människa kan ha det, man vet aldrig hur lågt självförtroende en människa kan ha. Jag ber er absolut inte att skriva något elakt till den som hatar, för jag vill aldrig att någon sjunker till den nivån. Det enda ni behöver göra är att visa att ni bryr er. Det räcker med att fråga om allt är okej, eller om något har hänt. För det finns så otroligt många där ute som kämpar, som står helt ensam. Jag vill inte att det ska vara så. Jag ser upp till ALLA som kämpar varje dag. Jag tycker att ni är helt amazing. Och hur cheesy det än låter, så tror jag på er.
 
Och kom ihåg en sak, inget ärr eller storlek kan göra er fula så länge ni harr ett fint hjärta.
Kill them with success and bury them with a smile.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0