Så är det.

Ibland tycker jag att det är lite svårt att blogga. Man sitter där redo att skriva ett inlägg, man vet vad man ska skriva om. Men man vet inte hur man ska formulera sig. Om man som jag, inte bara vill ha en blogg om bara kläder eller smink utan även vill ha sina djupa inlägg är det ganska svårt. För man ska ändå försöka exponera sina känslor, där så många människor kan se och läsa. Just nu är jag glad faktiskt, jag har haft mina upp och nedgångar som alla andra där ute. Men just nu i denna stund så mår jag bra. Jag är peppad på framtiden och är peppad på att nå mina mål. Jag vill vakna upp med ett leende på mina läppar, jag vill tänka positiva tankar. Sjävklart kan det inte hända varje dag, vissa dagar kommer jag vara nere, opeppad och ledsen. Men då får det vara så, förstår ni vad jag menar?
 
Jag ska inte övertänka, jag ska inte tänka negativt. Jag ska inte kolla tillbaka på det dåliga som hänt utan se det bra som kommer hända. Och om ni som läser den här texten nu är ledsen, arg eller besviken på er själva. Torka bort tårarna, bort med allt som får dig att må dåligt. Tänk på hur du vill ha det om några år, vill du se tillbaka på dig själv och vara onöjd? Jag vet att jag inte vill det. Som Demi Lovato säger, det finns inget finare än ett leende som kämpat genom tårar. Så som jag sa, torka bort tårarna och bli din egna hjälte. Om någon behandlar dig illa, gå förbi orädd med ett leende. Om skolan sätter press på dig, prata med någon. Ingen människa kan förstå exakt hur en annan människa känner, men man kan visa att dom inte behöver kämpa ensam.
 
Jag har lovat mig själv, jag ska inte längre jaga efter människor som inte vill ha mig i sitt liv, dom kan bara dra. För ärligt, jag har fullt upp älska människor så jag orkar inte lägga ner energi på folk som inte ens vill ha med mig att göra. You don't like me? I don't give a fuck. Så ska jag tänka, så är det bara. Hoppas ni som lätt tar åt er, som grinar på kvällarna, som känner sig värdelösa också gör det. För vem vinner på att vara otrevlig mot någon? Ingen. Vem vinner på att kämpa och visa alla bitchar att dom har fel? Du kan. Som min bästa bror säger, se ljuset haha. Go from zero to your own hero. Och som alltid, jag tror på er. Puss!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0