Dagens samhälle är fucked up

Ja som rubriken säger, detta inlägg kommer handla om dagens samhälle. Eller vad ska man säga? Ett bra samhälle för många och ett dåligt för många. Det finns många saker jag stör mig på, som jag aldrig öppnat mig upp för och skrivit om förut. Nu tänker jag göra det. En kille, 18år. Med all sin trygghet här ska tydligen bli utvisad. Och åka hem till sitt hemland Liberia. Allt i detta är fel, en kille utan någon i det landet ska åka dit. Vad tror migrationsverket att han kommer ha för fritid?
Som han sagt i intervjuer, alla hans vänner här. Vad kommer hända med dom? Jag spyr på dagens samhälle ibland, folk tror att dom kan göra vad dom vill hit och dit bara för att dom har makt. Folk sitter där med sin kaffekopp, tar en slurp och sedan bestämmer vilkens liv dom ska förstöra idag. För det är sanningen, vissa hjälper och vissa inte. Detta handlar inte bara om migrationsverket, det handlar även om soc och allmänt elaka saker.
 
Nästan varje dag ser jag någon, det kan vara på min facebook eller på gatan. Folk som tas ifrån sin trygghet, allt dom har försvinner och soc tror att det hjälper. Jag har aldrig varit i en fosterfamilj, men har vänner som varit det. Jag har en jättefin killkompis, dom tog från honom ifrån hans familj. Det är så fel, dagens samhälle är så fel.
 
Vuxna med mycket makt använder den ofta emot folk eller för att dom kan helt enkelt. Jag och många andra blir så trötta på det. Tjejen ni ser på gatan, hon kanske kommer tas ifrån sin familj. Eller killen i din klass, han kanske kommer få ett brev ifrån migrationsverket att åka till ett främmande land med främmande människor. Jag blir så förbannad. Människor som behandlar andra som skit kommer aldrig få en plats i mitt hjärta, fyfan. Jag tänker ge så jävla mycket cred till Mattias Sandelius som vill få honom att stanna, och alla andra som hjälper med detta. #låtibbestanna
 
http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=562&articleId=1515347&type=embed&contextSectionId=562&autostart=false
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0