Justin Bieber?

Nu tänker jag faktiskt skriva ett inlägg, och denna gång ska det handla om att vara en Belieber i dagens samhälle. Det är inte lätt helt ärligt, finns så många anklagningar och påhoppningar för att man stöttar någon. När jag började lyssna på Justin var jag på botten, folk i skolan mobbade mig och ofta hände det att jag fick skulden. Sen började jag lyssna på den här killen, och hans röst och texter var verkligen som himlen. Jag lärde mig mer och mer om honom och fick faktiskt reda på hur mycket han gått igenom, sånt man inte ser genom att kolla på någon. Visste ni att Justin inte hade så mycket pengar när han var liten? Att hans mamma var 17år, men hon valde att uppfostra honom? Justin har gjort många misstag, jag vet. Men låt inte det förstöra allt bra han gjort, alla pengar han donerat. Inte för att han KAN utan för att han VILL. Det är många kändisar som slösar pengar på saker som är så otroligt onödigt, som inte står upp för sina fans eller sig själva. Men Justin gör verkligen det. För det spelar ingen roll om han får hundra eller tusen hatkommentarer en dag så står han upp för det han tror på. Tänk er att höra allt som han får men att bli kallad bög eller värre saker när han säger ''What did you say, what the fuck did you say?'' åt en paparazzi eller när han sa att han borde bli tagen på allvar när han blev buad. De är så otroligt modigt i mina ögon. Han gör det han älskar att göra. Jag ser inget fel i att stötta det? Folk frågar sig själva ''Hur kan alla Beliebers älska honom när dom aldrig ens träffats''. Och helt ärligt, jag vet inte varför. Men jag vet att han är en hjälte för mig, och så många andra. Han kunde inte få folk att sluta kalla mig elaka saker, men han kunde få mig att stå upp för mig själv för att folk inte alltid är snälla mot honom men han klarar sig igenom dagen. Han är en kämpe, tänk er verkligen all skit han får, många hade tagit livet av sig för länge sen. Men inte Justin, och det är därför han inspirerar mig. Om du sitter där bakom dataskärmen just nu och VET att du hatar på Justin eller någon annan, snälla sluta. Varför vara anledningen att någons dag är förstörd när man kan vara anledningen till att den är bra? Jag ber inte någon att tycka om honoms musik eller honom, men jag ber er att accpetera honom. För i slutet i dagen, så är han precis som alla andra. Precis som dig som läser detta just nu.

 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0