Stora beslut

Hej alla superfina läsare. Den senaste veckan har varit en stor utmaning för mig, varit fylld av glädje, tårar och lättnad. Det låter fett deep och allting, men så är det. Och att folk nu kommer tro ''Men shit, bruden är liten hon vet inget om beslut''. Ni har fel, jag har varit med om mycket i mitt 13åriga liv. Jag har blivit mobbad, förlorat någon jag älskar, blivit sviken och allt som hör till. Jag har haft väldigt svårt att prata om sånna saker förr.

Det har jag fortfarande, men mest att erkänna för mig själv. Nu vet jag, jag vet när jag gör fel & rätt och är inte rädd att erkänna. Från hjärtat, jag är allt annat än en perfekt tjej med dom bästa betygen, den finaste killen och det lättaste livet. Jag är mer hon som ofta blir misstrodd, har halvdåliga betyg och ofta ett krossat hjärta.
 
Vet att jag skrivit många sånna här inlägg, men det är för att jag helt enkelt är i den tiden i livet där man börjar hitta sig själv & inse att inte allt är en dans på rosor. Jag personligen ser det som en bra sak, för jag lever inte i en fantasivärld. Jag kommer klara mig själv där ute en dag, möta alla svårigheter men ändå vara stark. Många säger ''gud vad stark du är klara''. Ja, jag är rätt så stark men ibland känner jag mig som världens svagaste.
 
Menar inte att jag alltid är ledsen, eller att jag har haft ett förjävligt liv för det är inte sant. Finns så många vackra människor där ute som gått igenom mycket mer & jag beundrar dom så mycket. Det är vackert att vara stark, men det är inte fel att ha tårar rinnandes ner för ens kinder då och då för sånt hör till livet och att växa upp. Jag vill säga till alla er som läser detta, ni är så vackra. Livet är tufft, jag vet. Ibland gråter man sig till sömns och ibland så känner man sig värdelös. Men det betyder inte att saker alltid kommer vara så. Det betyder inte att livet inte är något vackert och något sånt värdefullt man ska ta nytta av.

Ni kommer möta folk som kommer ljuga för er, backstabba er och göra allt för att göra livet skit. Det är då det är så himla viktigt att ha någon som tror på en & jag tror med hela mitt hjärta på er. Snälla gör det ni också, om ni vet att ni sätter vassa saker mot huden så att det blir ärr. Snälla lägg ner den saken, och börja ert nya liv. Det kommer inte vara lätt, det kommer snarare vara så tufft. Men det är värt det, för i slutändan så blir man lycklig. Älska är ett starkt ord, men jag älskar er. Det finns många där ute som kämpar varje dag, jag kämpar ibland. Men jag är lycklig, även om jag är ledsen. Det är svårt att förklara, men jag har något att vara lycklig för. Man måste bara hitta det.
 
STAY STRONG. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Inspirerande

2013-09-22 @ 20:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0